1. خانه
  2. >
  3. خدمات
  4. >
  5. برش پروفیل
  6. >
  7. برش لوله و پروفیل

برش لیزر لوله و پروفیل

در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که لوله و پروفیل پرکاربردترین نوع لوله در سیستم های تاسیساتی پروژه های ساختمانی، صنایع پتروشیمی، نفت و گاز می باشند که در انواع و سایزهای مختلف و گوناگون تولید می شوند و در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای مختلفی دارند .

همانگونه که می دانید در گذشته به صورت سنتی، برای برش دادن لوله و پروفیل از ابزار دستی یا مکانیکی مانند اره یا هواگاز استفاده می شد . امروزه با پیشرفت تکنولوژی، برش لیزر لوله و پروفیل با دقت بسیار بالا و سرعت بالا و بدون هر گونه پلیسه اضافی نسبت به روش های دیگر انجام می گیرد .

در برش لیزر لوله و پروفیل نیازی به قالب سازی نمی باشد و محدودیت طرح وجود ندارد و تمامی طرح های پیچیده و نقشه های دو بعدی به راحتی قابل برش می باشند .

فرآیند برش لیزر لوله و پروفیل

در برش لیزر لوله و پروفیل، نور لیزر خروجی یک منبع پر توان به محل برش لوله و پروفیل هدایت شده و بر روی سطح کوچکی از قطعه کار متمرکز می شود . تمرکز انرژی در یک نقطه موجب ذوب، سوختن و یا بخار شدن ماده در آن نقطه می شود . مواد مذاب توسط گاز کمکی مانند اکسیژن و نیتروژن از نقطه برش دور می شوند . همچنین باید به این نکته نیز اشاره نمود که انتخاب توان دستگاه، گاز برش و پارامترهای برش لوله و پروفیل عمدتا بر مبنای جنس قطعه و ضخامت آن صورت می گیرد .

مزایای برش لیزر لوله و پروفیل

دستگاه های برش لیزر لوله و پروفیل می توانند قطعات با جنس های مختلف مانند استیل، آهن، مس، برنج و آلومنیوم را با دقت بالا برش دهند . این قطعات در صنایع متفاوتی مانند صنایع غذایی، خودرو سازی، ماشین سازی، زیور آلات، پل سازی و … کاربرد دارند .

از هیجان انگیزترین و جالب ترین مثال های علمی برش لیزر لوله می توان به پل طبیعت در شهر تهران اشاره نمود . لیزر لوله و پروفیل باید این قابلیت و توانایی را داشته باشد که لوله به کوچکی سایز 2 اینچ و طول 6 متر تا لوله با قطر 10 اینچ و طول 6 متر را برش دهد .

دستگاه های برش لیزر لوله و پروفیل به صورت های زیر در بازار موجود هستند :

  • لیزر لوله 2 محور : توانایی برش اشکال ساده را دارد .
  • لیزر لوله 4 محور : توانایی برش اشکال پیچیده و همچنین ایجاد فارسی بریاکونیک بر روی قطعه را دارد .
  • لیزر لوله و ورق کوپل هم
سخن پایانی

برش لیزر لوله و پروفیل یکی از خدمات مجموعه لیزر سادات است . مرکز لیزر سادات با بکارگیری نیروی انسانی ماهر و همچنین استفاده از دستگاه های پیشرفته تمامی تلاش خود را می کند که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد . جهت برقراری ارتباط با این مرکز با شماره  : 02634727560تماس حاصل فرمایید .

نمونه کارهای برش لوله و پروفیل

فهرست